‘Boer zoekt vrouw kost bijna niks’

Als het gaat om de 300 miljoen die de Publieke Omroep moet bezuinigen wordt vaak succesprogramma Boer Zoekt Vrouw als voorbeeld gegeven. Dat zou toch ook best naar de commerciele omroepen kunnen. Yvon Jaspers vindt het vreemd dat Boer Zoekt Vrouw vaak wordt aangehaald als het gaat de bezuinigingen. Dat schrijft de Mediacourant op basis van een interview met de KRO-ster in het AD. Ze heeft het uitgerekend. “Maar Boer Zoekt Vrouw kost welgeteld 3 cent per huishouden. Mensen denken wel eens dat ik een hele caravan bij me heb met kleding en make-up. Allemaal onzin. Ik maak mezelf thuis op voor de spiegel en rij in mijn eigen auto naar het werk.“ Critici die stellen dat Boer Zoekt Vrouw net zo goed commercieel kan gaan, hebben volgens Jaspers ongelijk. “Een non-discussie. Bij dit programma draait alles om investeren in vertrouwen.” “Ik kan eigenlijk alleen spreken vanuit de publieke omroep, maar ik zou me kunnen voorstellen dat de commerciële omroepen daar de tijd en het geld niet voor hebben.“  

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. catchit64

    Dergelijke reportageachtige programma’s zijn inderdaad vrij voordelig te maken.
    Het is een optelsom van werkzaamheden zonder dikke decors, belichting en dure meercamera wagens etc.

    Nou is het wel vervelend als je budget met zoveel miljoenen wordt gekort maar korten op dit type programma’s is volstrekte onzin.
    Besparen doe je op studio programma’s niet op ENG klussen.

  2. Beela Teismar

    Waarom moeten 5 boeren op onze kosten aan een vrouw worden geholpen?

  3. Cornelis Berend

    3 ct per huishouden of kijkend huishouden? Het nadeel van een commerciële omroep is alleen dat het gelukkige stel voor de camera moet willen neuken… In ieder geval na een seizoen of twee… En je moet je inlaten met koningsliedschrijvers, daar wordt je natuurlijk ook niet gelukkig van.

Reacties niet toegestaan