Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zijn moderne manieren van werven niet meer weg te denken. Jobmarketing, employer branding en het gebruik van LinkedIn zijn onder recruitmentbedrijven aan de orde van de dag. Online recruitmentbureau
Procontact doet er nog een schepje bovenop: zij combineren deze diensten met HR-outsourcing. Met deze vorm van HR recruitment helpt het bedrijf al verschillende organisaties met zowel het aantrekken als het behouden van personeel.
Opvallen in een groeiende recruitmentwereld
Hoe kies je tegenwoordig een betrouwbare partner voor je recruitmentvraagstuk? Wie dit zelf al eens heeft meegemaakt weet dat er veel keus is onder recruitmentbureaus. Wie HR recruitment zoekt, kan beter kiezen voor een bureau dat zich zowel op werving als op HR richt. Procontact heeft niet alleen beide richtingen als expertise; de organisatie combineert de twee in één veel sterkere dienst.
HR recruitment als strategische koppeling
Met HR recruitment brengt Procontact een HR-beleid en recruitmentprocessen samen: van vacatureprofiel tot onboarding en loopbaanontwikkeling. Met een integrale HR recruitment-aanpak blijven verwachtingen tussen leidinggevenden en kandidaten helder, en neemt de kans op vroegtijdig vertrek af. Hoe zo’n gecombineerde dienst er precies uitziet? Zowel het verhaal en de sfeer van de organisatie als de vacatures worden op dezelfde manier naar buiten gebracht - online én offline. En omdat het allemaal vanuit dezelfde basisprincipes wordt verspreid, is de boodschap sterk. Het belangrijkste is dat het werkgeversmerk van organisaties in elke marketinguiting naar buiten wordt gebracht.
Praktische inzet van Procontact
In de uitvoering biedt Procontact praktische tools: gerichte campagnes op de juiste platformen, SEO-landingspagina’s en screening-workflows. Het online HR recruitment bureau zorgt dat de juiste doelgroep de vacature ziet en dat de eerste selectie efficiënt verloopt. Zo krijgen interne HR-teams ruimte om focus te houden op de inhoudelijke selectie en ontwikkeling — precies waar een goede HR recruitment-aanpak om vraagt.
Employer branding en het werkgeversmerk
Een consistent employer brand verhoogt de conversie van campagnes. Zo is het zowel voor HR als voor recruitment een onmisbaar onderdeel. Procontact ondersteunt organisaties op dit gebied met content zoals video’s, testimonials en vacatureteksten die het werkgeversverhaal authentiek overbrengen. Wanneer
HR recruitment vervolgens zorgt voor transparante arbeidsvoorwaarden en ontwikkeltrajecten, dan ontstaat er een sterke candidate experience waardoor talent aangetrokken én behouden wordt.
Data, KPI’s en optimalisatieZonder data ben je nergens, en zeker niet op het gebied van HR werving. Data stuurt hier hoe en waarom je keuzes maakt en je campagneresultaten kunt verbeteren. Procontact levert inzicht in kanalen, kosten per kandidaat en conversieratio’s. Met deze informatie kan je bijvoorbeeld prioriteiten stellen in scholing en retentie. Door KPI’s zoals quality-of-hire en retention te monitoren, optimaliseert het bureau voortdurend de werving én de ontwikkeling van nieuwe collega’s.
Samenwerking en integratie
Het succes zit in samenwerking: binnen Procontact werken recruiters, marketingspecialisten en HR-medewerkers samen voor het ultieme resultaat. En dat resultaat is niet niks: denk aan kortere doorlooptijden, matches die naadloos aansluiten en vooral ook een lagere prijs. Door de digitale slagkracht van Procontact te combineren met een doortimmerde HR recruitment-strategie krijg je dus een voorspelbaar, meetbaar en duurzaam wervingsproces.
Een wendbare aanpak voor de toekomst
Wat de toekomst brengt, weet niemand precies – maar wendbaarheid is essentieel. Procontact anticipeert hierop door continu te innoveren in tooling, strategie en samenwerking. Door flexibel in te spelen op veranderingen in de arbeidsmarkt, kunnen organisaties ook bij schommelingen in vraag en aanbod rekenen op een stabiel recruitmentproces. Of het nu gaat om tijdelijke groeipieken, internationale uitbreiding of herstructurering: Procontact zorgt dat organisaties altijd beschikken over het juiste talent. Zo blijft HR recruitment niet alleen een oplossing voor vandaag, maar ook een fundament voor duurzame groei in de toekomst.